business man financial inspector and secretary making report, calculating or checking balance. Internal Revenue Service inspector checking document. Audit concept
Prawdziwym wyzwaniem każdego rozwijającego się biznesu jest pozyskanie finansowania. Ogromną rolę w tym zakresie pełnią biura rachunkowe Lublin, które mają za zadanie odpowiednio nam doradzić. Środki trwałe są dla wielu działalności kluczem do osiągnięcia sukcesu. Nie dziwi więc fakt, że właściciele firm oczekują jasnych i sprecyzowanych podpowiedzi w zakresie ich kupna i rozliczenia. W Polsce jest wiele koncepcji, które można wykorzystać w tym zakresie. Poniższy artykuł pomoże nam zrozumieć, jakie są zalety kredytu, leasingu czy kupna za gotówkę. Zajmiemy się również znalezieniem złotego środka i rolą biura rachunkowego w całym procesie.

Leasing czy kredyt, co może być dla nas korzystniejsze?

Finansowanie środków trwałych może odbywać się na kilka sposobów. Bez względu jednak na formę, jaką wybierzemy, warto zastanowić się nad każdą z nich. Sytuacja każdej firmy zmienia się bowiem dynamicznie. To, że dziś jedno rozwiązanie nie spełnia naszych oczekiwań, nie oznacza, że nie wybierzemy go w przyszłości. Biuro rachunkowe (takie jak Lubelski InPLUS), z którym możemy podjąć współpracę, ma za zadanie pomóc podjąć nam ostateczną decyzję. Kluczem całego procesu są dwa słowa – optymalizacja podatkowa. Z jednej strony każda firma ma za zadanie osiągać zyski, a z drugiej nikt nie lubi płacić dużych podatków. Jak sobie poradzić z tą rozbieżnością? Inwestując to, co zarobimy w rozwój i nowe gałęzie naszego biznesu. To najlepsze rozwiązanie, które wykorzystywane jest od bardzo dużych korporacji po jednoosobowe firmy. Jak jednak finansowa takie przedsięwzięcia?

Jednym ze sposobów jest pozyskanie leasingu, który w praktyce oznacza znaczne ułatwienia dla naszej firmy. Jego główną zaletą jest możliwość wniesienie dużego wkładu własnego i odliczenie go od podatku dochodowego i VAT-u. Leasing jest jedną z najprostszych do uzyskania form finansowania. Nawet przy niedużym wkładzie i przychodach możemy osiągnąć wymaganą zdolność. Pomoże nam w tym wiarygodność firmy na rynku. Nie jesteśmy właścicielem samochodu lub maszyny do momentu wykupu a każdą płaconą ratę w całości wrzucamy w koszty. Kredyt to druga opcja, która warta jest przemyślenia. Dzięki pozyskanym w ten sposób środkom możemy nabyć dany przedmiot i stać się jego właścicielem. Odsetki i amortyzacja pomogą nam zoptymalizować koszty i zapłacić mniejszy podatek dochodowy. Każda z opcji ma swoje plusy i minusy, dlatego dobrze jest przedyskutować to z naszym partnerem. Dobre biuro księgowe (np. wcześniej wspomniany InPLUS z Lublina) pomoże nam podjąć najlepszą decyzję dla naszej firmy.

Kupowanie środków trwałych z własnych pieniędzy czy pozyskanie finansowania na zewnątrz?

Na rynku istnieje wiele firm, które stać na kupowanie środków trwałych za własne środki. Oczywiście nie każda z nich decyduje się na ten krok i są ku temu konkretne przesłanki. Po pierwsze angażując własne pieniądze, możemy stracić płynność finansową. W momencie nie wypłacalności kluczowego kontrahenta lub chwilowym przerwom w zleceniach zostajemy na lodzie. Biura podatkowe Lublin potwierdzą nam, że nawet najlepszy samochód jest ciężki do zbycia w szybkim tempie. Pozbywanie się oszczędności nie pozwala nam na pełne zaangażowanie się w nasz biznes, ponieważ tracimy solidną podporę. Finansowanie środków trwałych za pomocą kredytów lub leasingów ma więc swoje mocne strony. O tym doskonale wie każdy, kto chociaż trochę zapoznał się z realiami rynku.

Pamiętajmy, że podejmowane przez nas decyzje, będą miały kluczowy wpływ na dalsze losy naszej działalności. Jeżeli nie możemy sobie pozwolić na popełnienie błędu, to warto skonsultować to z naszymi doradcami. Kluczową rolę w tym procesie odgrywają właśnie księgowi. Przygotowane przez nich zestawienia i porównania mają pomóc nam w dokonaniu ostatecznego wyboru. W praktyce oznacza to, że każde biuro podatkowe powinno zatrudniać doświadczonych pracowników, by móc dzielić się swoją wiedzą z klientami.

W jaki sposób porównywać oferty różnych instytucji finansowych?

Jeżeli zdecydujemy się na finansowanie naszych środków z pomocą instytucji finansowych, to warto wiedzieć jak negocjować i porównywać warunki. Każda firma i bank świadcząca takie usługi, ma za zadanie zarobić na pożyczanych nam pieniądzach. To od nas zależy, jak tanio pozyskamy finansowanie, dlatego warto do tego procesu dobrze się przygotować. Biura podatkowe, które świadczą pomoc w przygotowaniu dokumentów do pozyskania kredytu lub leasingu, powinny doradzić nam w tym zakresie.

Jedną z kluczowych pozycji na każdej ofercie jest marża banku. Odsetki to nic innego niż zarobek instytucji finansowej. Do tego dochodzi prowizja oraz koszty dodatkowe takie jak, opłaty za brak taryfy opłat i prowizji oraz opłata administracyjna. Jeżeli chcemy szukać najlepszej oferty, to powinniśmy znać te elementy i umieć je policzyć. Pomóc nam w tym może nasza księgowość, która powinna mieć doświadczenie w takich tematach. Dzięki temu będziemy mogli zaoszczędzić całkiem sporą sumę pieniędzy.

Redakcja

Jak sterować pojazdem poprzez ręczny gaz-hamulec?

Previous article

Usługi ogrodnicze, czyli pasja do wynajęcia

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply