Pozycjonowanie strony internetowej za efekt to jeden z częściej proponowanych na typów rozliczeń. Teoretycznie jest to bardzo kusząca opcja. Czy jednak jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie? Posiada ono jednak ciekawą alternatywę, z której warto skorzystać, a poniżej staramy się dokładnie odpowiedzieć na to pytanie.
Czy warto pozycjonować stronę za efekt?
Pozycjonowanie za efekty to pozycjonowanie strony internetowej i zapłacenie jedynie wtedy agencji, gdy osiągnięcie konkretny cel jakim może być pozyskanie ruchu na witrynę czy osiągnięcie konkretnej pozycji pod konkretnymi hasłami w wyszukiwarce Google. Teoretycznie pozycjonowanie za efekt wydaje się bardzo atrakcyjnym sposobem rozliczania się z agencją za pozycjonowanie naszej strony internetowej. Do plusów możemy zaliczyć płatność jedynie za efekt na którym nam zależało, a także skupienie się na konkretnym działaniu witryny.
W rzeczywistości nie jest to jednak idealny sposób rozliczania pozycjonowania i warto poszukać dla niego alternatyw. Przede wszystkim pozycjonowanie za efekt rozlicza osiągnięcie konkretnego ustalonego efektu, a nie cel, jaki chcemy rzeczywiście uzyskać. Widoczność na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania nie zawsze może przełożyć się na pozyskiwanie klientów. Agencje mogą zatem wykonywać pozycjonowanie skupiając się na konkretnym celu, który mają osiągnąć nie myśląc o realnych korzyściach dla klienta. Nieuczciwe agencje SEO, mogą manipulować wręcz danymi i osiągać efekt, który zaraz po zaprzestaniu pozycjonowania zniknie tak szybko jak się pojawił. Pozycjonowanie za efekt grozi również przeoptymalizowaniem witryny i nawet nałożeniem kar za nieuczciwe praktyki, które mogą wykorzystywać nieuczciwe agencje w celu szybkiego uzyskania zapłaty.
Pozycjonowanie strony internetowej za efekt nie skupia się również na całościowej stronie serwisu oraz długofalowych planach czy założeniach. Pozycjonowanie jest właśnie takim procesem, a więc wszystkie działania pozycjonujące powinny być wykonywane pod takim kątem – nawet jeśli zależy nam na konkretnym celu. Skupianie się na konkretnym elemencie strony nie będzie efektywne i będzie bardzo krótkowzrocznym działaniem. Do zastrzeżeń, których z pewnością jest dużo przy pozycjonowaniu strony za efekt możemy zaliczyć też nieco droższe wycenianie takich usług, gdzie agencje wetują sobie w ten sposób ryzyko związane z nieuzyskaniem założonego celu – gdyż jak wiemy pozycjonowanie jest też procesem nieprzewidywalnym.
Postaw na pozycjonowanie hybrydowe czyli abonament + efekt!
Zdecydowanie bardzo ciekawą alternatywą dla samego pozycjonowania za efekt jest pozycjonowanie hybrydowe. Polega ono na rozliczaniu abonamentowym i za efekt, gdzie miesięcznie płacimy agencji SEO konkretną sumę pieniędzy, a w razie uzyskania przez nią efektu dodatkowo ustaloną sumę. Działanie takie pozwala połączyć zarówno plusy pozycjonowania abonamentowego jak i efektowego. Unikamy też ryzyka związanego z samym pozycjonowaniem za efekt, gdyż agencja SEO będzie zajmowała się naszą stroną regularnie i miesięcznie będzie zarabiała. Nie ma więc zatem żadnych powodów aby działać nierzetelnie czy ryzykownie.
Pozycjonowanie hybrydowe pozwala kompleksowo rozwijać stronę internetową na wszystkich polach, a także dbać o jej całościową budowę. Przyniesie to zdecydowanie lepsze skutki, aniżeli skupianie się jedynie na jednym konkretnym elemencie czy celu. Dodatkowo możemy również nakreślić agencji SEO na jakim celu najbardziej nam zależy a agencja pozycjonująca kompleksowo witrynę będzie mogła kłaść szczególnie nacisk na konkretne kwestie. Nasza strona łatwiej osiągnie również wyznaczone cele jeśli całościowo będzie silnym oraz poprawnie działającym serwisem – co również wpływa na efektywność finansową.
Comments