Pozycjonowanie strony internetowej za efekt to jeden z częściej proponowanych na typów rozliczeń. Teoretycznie jest to bardzo kusząca opcja. Czy jednak jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie? Posiada ono jednak ciekawą alternatywę, z której warto skorzystać, a poniżej staramy się dokładnie odpowiedzieć na to pytanie.

Czy warto pozycjonować stronę za efekt?

Pozycjonowanie za efekty to pozycjonowanie strony internetowej i zapłacenie jedynie wtedy agencji, gdy osiągnięcie konkretny cel jakim może być pozyskanie ruchu na witrynę czy osiągnięcie konkretnej pozycji pod konkretnymi hasłami w wyszukiwarce Google. Teoretycznie pozycjonowanie za efekt wydaje się bardzo atrakcyjnym sposobem rozliczania się z agencją za pozycjonowanie naszej strony internetowej. Do plusów możemy zaliczyć płatność jedynie za efekt na którym nam zależało, a także skupienie się na konkretnym działaniu witryny.

W rzeczywistości nie jest to jednak idealny sposób rozliczania pozycjonowania i warto poszukać dla niego alternatyw. Przede wszystkim pozycjonowanie za efekt rozlicza osiągnięcie konkretnego ustalonego efektu, a nie cel, jaki chcemy rzeczywiście uzyskać. Widoczność na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania nie zawsze może przełożyć się na pozyskiwanie klientów. Agencje mogą zatem wykonywać pozycjonowanie skupiając się na konkretnym celu, który mają osiągnąć nie myśląc o realnych korzyściach dla klienta. Nieuczciwe agencje SEO, mogą manipulować wręcz danymi i osiągać efekt, który zaraz po zaprzestaniu pozycjonowania zniknie tak szybko jak się pojawił. Pozycjonowanie za efekt grozi również przeoptymalizowaniem witryny i nawet nałożeniem kar za nieuczciwe praktyki, które mogą wykorzystywać nieuczciwe agencje w celu szybkiego uzyskania zapłaty.

Pozycjonowanie strony internetowej za efekt nie skupia się również na całościowej stronie serwisu oraz długofalowych planach czy założeniach. Pozycjonowanie jest właśnie takim procesem, a więc wszystkie działania pozycjonujące powinny być wykonywane pod takim kątem – nawet jeśli zależy nam na konkretnym celu. Skupianie się na konkretnym elemencie strony nie będzie efektywne i będzie bardzo krótkowzrocznym działaniem. Do zastrzeżeń, których z pewnością jest dużo przy pozycjonowaniu strony za efekt możemy zaliczyć też nieco droższe wycenianie takich usług, gdzie agencje wetują sobie w ten sposób ryzyko związane z nieuzyskaniem założonego celu – gdyż jak wiemy pozycjonowanie jest też procesem nieprzewidywalnym.

Postaw na pozycjonowanie hybrydowe czyli abonament + efekt!

Zdecydowanie bardzo ciekawą alternatywą dla samego pozycjonowania za efekt jest pozycjonowanie hybrydowe. Polega ono na rozliczaniu abonamentowym i za efekt, gdzie miesięcznie płacimy agencji SEO konkretną sumę pieniędzy, a w razie uzyskania przez nią efektu dodatkowo ustaloną sumę. Działanie takie pozwala połączyć zarówno plusy pozycjonowania abonamentowego jak i efektowego. Unikamy też ryzyka związanego z samym pozycjonowaniem za efekt, gdyż agencja SEO będzie zajmowała się naszą stroną regularnie i miesięcznie będzie zarabiała. Nie ma więc zatem żadnych powodów aby działać nierzetelnie czy ryzykownie.

Pozycjonowanie hybrydowe pozwala kompleksowo rozwijać stronę internetową na wszystkich polach, a także dbać o jej całościową budowę. Przyniesie to zdecydowanie lepsze skutki, aniżeli skupianie się jedynie na jednym konkretnym elemencie czy celu. Dodatkowo możemy również nakreślić agencji SEO na jakim celu najbardziej nam zależy a agencja pozycjonująca kompleksowo witrynę będzie mogła kłaść szczególnie nacisk na konkretne kwestie. Nasza strona łatwiej osiągnie również wyznaczone cele jeśli całościowo będzie silnym oraz poprawnie działającym serwisem – co również wpływa na efektywność finansową.

 

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Redakcja

Czy warto kupować środki na potencję bez recepty?

Previous article

Dlaczego akcesoria GSM to doskonały pomysł na prezent?

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply