Usługa lokalnego pozycjonowania strony internetowej zapewnia większą widoczność witryny WWW firmy, przedsiębiorstwa, osoby, instytucji w określonej miejscowości. Aby zapewnić firmie widoczność w wynikach wyszukiwarki Google, należy skorzystać z pomocy profesjonalistów (pozycjonerów). W obecnych czasach wielu podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą i instytucjom publicznym zależy na zwiększeniu swojej obecności w sieci. Im wyższa pozycja strony internetowej na liście wyników wyszukiwania w Google, tym większa widoczność i szansa znalezienia witryny przez zainteresowanych daną usługą klientów.
Lokalne pozycjonowanie stron
Nazwa miasta czy mniejszej miejscowości wykorzystywana jest przez pozycjonerów jako fraza kluczowa ułatwiająca znalezienie strony internetowej klienta. Najczęściej jest ona zestawiona z nazwą usługi albo wykonawcy usługi, np. sprzedaż używanych samochodów Bydgoszcz lub autokomis Poznań. Praktyka ta jest często stosowana i przynosi oczekiwane rezultaty. Firmy, zakłady czy różnego typu przedsiębiorstwa odnajdywane są przez klientów szybciej niż inne podmioty, które nie korzystają z usługi lokalnego pozycjonowania stron w Google.
Obecnie coraz większej liczbie firm, lokali gastronomicznych, warsztatów i myjni samochodowych, gabinetów lekarskich i terapeutycznych, gospodarstw agroturystycznych, przedsiębiorstwom transportowo-usługowym, hydraulikom, masażystom, fryzjerom, cukierników czy piekarzy zależy na optymalizacji swojej strony internetowej. Pozycjonowanie witryny pod określoną miejscowość jest zabiegiem skutecznym i praktycznym. Wielu użytkowników Internetu, wśród których jest rzesza potencjalnych klientów, szuka konkretnej usługi czy produktu właśnie poprzez wpisywanie w wyszukiwarkę Google usługi lub produktu w połączeniu z nazwą miejscowości. Najczęściej jest to miasto, w którym mieszkają albo znajdujące się blisko miejsca zamieszkania. Poszukując specjalisty SEO lub agencji seo specjalizującej się w lokalnym pozycjonowaniu stron w Google, klienci również wpisują frazy kluczowe w wyszukiwarkę, by dowiedzieć się więcej o tej usłudze i zapoznać z opiami użytkowników. Rekomendacja klientów jest bardzo ważna w podjęciu decyzji o wyborze firmy specjalizującej się w pozycjonowaniu stron.
Szybkie odszukanie strony internetowej z usługą w określonej miejscowości
Bez względu na to, czy używa się komputera stacjonarnego, laptopa, smartfona czy tabletu, w każdej chwili można znaleźć usługę lub ofertę produktów w danej miejscowości. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki Google, wpisać w niej hasło i nazwę miasta, np. fryzjer Gdańsk. Można także wpisać samą nazwę usługi i Google odszuka listę usług w określonej miejscowości, w której akurat się znajdujemy. Umożliwia to geolokalizacja wyników wyszukiwania. Dzięki niej można zlokalizować położenie geograficzne klienta, który poszukuje usługi lub produktu np. w Krakowie.
Skorzystanie z usługi lokalnego pozycjonowania stron w Google zwiększa szanse na pozyskanie większej rzeszy klientów dla pewnych produktów i usług. Inwestycja w optymalizację swojej witryny internetowej, stanowi obecnie działanie konieczne jeśli zależy nam na dotarciu do jak największej grupy klientów.
Artykuł napisany przez:
Michał Jania – Specjalista SEO z https://semhub.pl/
Comments