Konin jako średniej wielkości miasto w Polsce z ponad 70 tysiącami mieszkańców może wydawać się mało atrakcyjny w kontekście handlu nieruchomościami. Wiele lat, w mieście utrzymywał się swoisty marazm na rynku nieruchomości gdyż przez dekady gro mieszkańców Konina pracowało w skoncentrowanym tu przemyśle ciężkim. Od dłuższego czasu jednak, sytuacja ulega poprawie również z uwagi na rozwijającą się infrastrukturę. Powoduje to, że znalezieniem lokum w Koninie zainteresowani są nie tylko mieszkańcy miasta, lecz również osoby, które na co dzień pracują w Poznaniu. Dodatkowo, rozwój wielu małych prywatnych biznesów spowodował, że topografia i charakterystyka społeczna miasta bardzo się zmieniły, a to wszystko ma bezpośrednie przełożenie na obrót nieruchomościami na terenie całego powiatu konińskiego.

Choćby pobieżne rozeznanie w internecie pozwala naliczyć około 30 agencji nieruchomości świadczących swoje usługi na terenie całego powiatu konińskiego. Niejednokrotnie również nieruchomościami w Koninie zainteresowane są agencje z Poznania. Nawet najmniejsze biuro nieruchomości w Koninie ma w swoich zasobach choćby kilkanaście ofert czy to kupna czy sprzedaży mieszkania. Do tego dochodzą oferty związane z działkami czy też wynajęciem mieszkania, domu lub powierzchni użytkowej. Można zatem zauważyć, że rynek nieruchomości w Koninie rozwija się prężnie co przekłada się bezpośrednio na wysoką konkurencję i walkę o klienta.

Taka sytuacja z kolei jest bardzo korzystna dla wszystkich zainteresowanych nabyciem nieruchomości w Koninie. Wiele osób decyduje się na współpracę z kilkoma agencjami, aby zmaksymalizować swoje szanse na szybkie znalezienie odpowiedniego lokum. Wówczas agenci nieruchomości muszą dwoić się i troić, aby przyciągnąć uwagę klienta swoimi ofertami i doprowadzić transakcję do końca pobierając przy tym prowizję. Relatywnie wysoka liczba biur i agencji nieruchomości w stosunku do liczby mieszkańców, a co za tym idzie, możliwych dostępnych transakcji powoduje, że rynek nieruchomości w Koninie jest rynkiem konsumenta. To z kolei generuje coraz wyższe wymagania, do których biura i agencje muszą się dostosować, aby nie wypaść z tego jakże trudnego i wymagającego rynku.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Redakcja

Czym różni się portal od strony internetowej?

Previous article

Agencja Eventova – wszystko co powinieneś wiedzieć

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply